شنبه، 1 اردیبهشت 1403
صفحه اصلی » خبرها » کاهش پلکانی قیمت دلار
0
1893
  • +1

کاهش پلکانی قیمت دلار



تهران - ایرنا- قیمت هر اسکناس دلار آمریکا، امروز (یکشنبه، ۲۵ آبان ۹۹) در صرافی‌های بانکی با افت ۲۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به ۲۶ هزار و ۴۳۰ تومان رسید.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۳ امروز در جریان معاملات در صرافی‌های بانکی، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش همراه شد و به ۲۶ هزار و ۴۳۰ تومان به فروش رسید.

قیمت خرید هر اسکناس دلار نیز با روند کاهشی، به رقم ۲۵ هزار و ۴۳۰ تومان رسید.

همچنین قیمت هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی برای خرید ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان و برای فروش ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد.

در سامانه سنا نیز در معاملات دیروز (شنبه) هر دلار با نرخ میانگین ۲۶ هزار و ۲۳۰ تومان و هر یورو با نرخ ۳۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد.

علاوه بر این، در سامانه نیما نیز در روز معاملاتی گذشته حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۸۳۳ تومان و برای حواله دلار ۲۵ هزار و ۹۲۷ تومان اعلام شد.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

به گزارش ایرنا، بررسی قیمت‌گذاری دلار و یورو در صرافی‌های مجاز سطح کشور نشان از تداوم روند کاهشی نرخ ارز دارد. به گونه ای که در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، به قیمت  ۲۵ هزارو ۴۳۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۲۶ و ۴۳۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

اگرچه در اوایل آبان نرخ دلار به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید اما از اواسط آبان سیر نزولی قیمت‌ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد، به‌طوری که دلار از ۳۰ هزار تومان در ۱۴ آبان ماه به ۲۶ هزار و ۴۳۰ تومان در ظهر امروز رسید.

بررسی روند معاملات ارزی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کاهش ریسک‌های برون‌زا، حضور پرقدرت بازارساز و تقویت عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی در راستای سیاست‌های بانک مرکزی در جهت مدیریت نوسانات نرخ ارز، تثبیت شده تا فضای هیجانی و التهابی از بازار ارز فاصله بگیرد و نرخ دلار و سایر ارزها، به تدریج بر مبنای متغیرهای اقتصادی تعیین شود.
دسته بندی: خبرها
کانال تلگرام بورس گردان

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید