سه شنبه، 28 فروردین 1403
صفحه اصلی » خبرها » شاخص ارزش دلار ریزشی و یوان افزایشی شد
0
2072
  • +2

شاخص ارزش دلار ریزشی و یوان افزایشی شد


تهران- ایرنا- امروز در نخستین روز آغاز بکار بازارهای جهانی در هفته جاری، شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان با افت پنج صدم درصد روبرو شد و به ۹۲.۱۸ واحد رسید که پایین‌ترین رقم در ۲.۵ ماه گذشته به شمار می آید.

به گزارش رویترز، ارزش یوان چین نیز با برکناری دونالد ترامپ و انتخاب جوبایدن به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا، به بالاترین رقم در ۲۸ ماه گذشته صعود کرد.

اکنون ارزش هر یوان در برابر دلار به ۶.۵۹۵۰ واحد رسیده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند: ارزش یوان تا حدود زیادی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا وابسته بود، زیرا بایدن در مقایسه با ترامپ موضع بسیار نرم‌تری در برابر چین دارد و دیگر از جنگهای تجاری میان پکن و واشنگتن خبری نیست.

همچنین شاخص های بورس جهان نیز در نخستین روز از آغاز بکار بازارهای جهانی در هفته جاری پس از انتخابات آمریکا، یکپارچه سبز پوش شدند.

امروز در وال استریت، شاخص های مهم مانند « اس اند پی ۵۰۰ » و نزدک به ترتیب رشد ۱.۴ درصدی و دو درصدی را تجربه کردند.

علاوه براین در بورسهای آسیا، شاخص بورس ژاپن رشد ۱.۳ درصدی را در پی داشت که این بیشترین رقم از ژانویه (دی -بهمن) ۲۰۱۸  به شمار می آید.

بازارهای اوراق بهادار هنگ‌کنگ، شانگهای، سیدنی، سنگاپور، سئول، ولینگتون، بمبئی و تایپه نیز همگی بیش از یک درصد رشد کردند. بورس بانکوک نیز بیش از دو درصد رشد کرد.

در اروپا هم بازارهای سهام پاریس، لندن و فرانکفورت با بیش از یک درصد رشد معاملات خود را آغاز کردند.شاخص «اکستاکس ۶۰۰» رشد یک و نیم درصدی را در پی داشت.
دسته بندی: خبرها
کانال تلگرام بورس گردان

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید