پنج شنبه، 9 فروردین 1403
صفحه اصلی » خبرها » سقف خرید در بازار متشکل ارزی افزایش یافت
0
2012
  • 0

سقف خرید در بازار متشکل ارزی افزایش یافت


سقف خرید در بازار متشکل ارزی افزایش یافت

تهران- ایرنا- بر اساس تصمیمات جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، سقف خرید بانک‌ها و صرافی‌ها در بازار متشکل ارزی به ۵۰۰ هزار دلار افزایش می‌یابد و این بانک روزانه ۵۰ میلیون دلار به صورت اسکناس در این بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،  بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: با هدف مدیریت و تنظیم بازار ارز کشور مقرر شد، سقف خرید کارگزاران (بانک‌ها و صرافی ها) در بازار متشکل ارزی از روز کاری دوشنبه (۲۱ مهرماه) به ۵۰۰ هزار دلار افزایش یابد.

همچنین بر این اساس بانک مرکزی، روزانه از طریق بازار ساز ۵۰ میلیون دلار در بازار یاد شده به صورت اسکناس عرضه خواهد کرد.

بازار متشکل ارز، مهم‌ترین طرح دولت برای ساماندهی بازار ارز به شمار می‌رود.   «بازار متشکل ارز» که به نظر کارشناسان در صورت کارکرد درست می‌تواند به جولان دلالان و سوداگران در بازار ارز پایان داده و علاوه بر ثبات قیمت‌ها، نرخ‌ها را نیز کاهش دهد.

قرار است در بازار متشکل ارزی، معاملات اسکناس و نقد انجام شود؛ بر این اساس صادرکنندگان و دارندگان ارز می‌توانند بوسیله صرافی‌ها برای فروش، نرخ مورد نظر خود را در سامانه بازار متشکل به ثبت برسانند.

اکنون در بازار متشکل ارز، معاملات نقدی ارزهای عمده انجام شده و معاملات حواله جات ارزی همچنان در سامانه نیما اجرایی می شود.

بانک مرکزی تاکنون در چندین مرحله اقدام به افزایش سقف خرید و فروش نقدی ارز در این بازار کرده است، به عنوان نمونه در اواخر پارسال از ۱۰ هزار دلار به ۵۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها تغییر یافت.
دسته بندی: خبرها
کانال تلگرام بورس گردان

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید