سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
صفحه اصلی » مقالات عمومی » نظر مهندس محمد صادقی در خصوص سطح بندی یک معامله گر تکنیکی
0
4384
  • +6

نظر مهندس محمد صادقی در خصوص سطح بندی یک معامله گر تکنیکی

مسلما یک تریدر با ورود به بازار های مالی از همان ابتدا نمیتواند به کسب سودهای مستمر و بدون دردسر و دغدغه برسد و در این مسیر به تمرین و ممارست بسیار احتیاج دارد . برخلاف ظاهر راحت و آسان معامله گری یک موضوع پیچیده و دشوار است که طی این طریق سالها از عمر فرد را طلب می کند  . 
بیل ویلیامز یکی از معامله گران سرشناس بازار های مالی از دید تکنیکال مراحل رشد یک یک تریدر را اینگونه دسته بندی می کند  . 

سطح مبتدی :هدف ضرر نکردن و کسب تجربه 
استفاده از نیم کره چپ مغز و کار کردن با یک کندل و حجم و آشنایی با مفاهیمی چون روند و سطوح استاتیک حمایت و مقاومت .
در این سطح بسیاری از تریدرهای تازه کار دچار شک و تردید و چنگ زدن به راههای جدید وگوناگون هستند .امکان حذف افراد از بازار در این سطح بسیار بالاست  .
سطح مبتدی پیشرفته : هدف یافتن رابطه بین حجم و شناسایی و درک اواج الیوت و استفاده از اسیلاتور هایی چون macd می باشد. ابزار مورد استفاده در این سطح بین صد تا صد و چهل کندل است . در این سطح تریدر میتواند سودهایی در بازار شناسایی کند و احتمالا در بازار ماندگار است  . 
سطح تریدر شایسته :در این سطح تریدر می تواند بازار را بخواند و سود قابل قبولی کسب کند همانند پیانیستی که قادر به نواختن نت نوشته شده است ولی هنوز یک نوازنده در سطح جهانی نیست .
سطح تریدر ماهر :در این سطح تریدر نه تنها از آموزه های دیگران جهت پیش بردن اهداف خود استفاده می کند بلکه خود دارای ایده و نظریه جدید در بازار است و می تواند چک لیست خرید و فروش به دیگران دهد و می تواند تقریبا تمامی موجهای بازار را شناسایی و کسب درآمد کند .
سطح تریدر حرفه ای : منطبق شدن ضمیر ناخودآگاه فرد با امواج الیوت زیرین بازار .در حقیقت فرد در ضمیر آگاه و هوشیار خود دیگر نمیداند چرا اما به درستی تک تک رفتارهای بازار را حدس میزند و گویی بازار از او فرمان می گیرد  . که این بالاترین سطح تریدری یک معامله گر بازار های مالیست  .
Fly like e butterfly Sting like a bee 

برداشت شخصی نگارنده از بخش هایی از کتاب 
Chaos
Bill Williams
(نگارنده : محمد صادقی )
دسته بندی: مقالات عمومی
کانال تلگرام بورس گردان

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید