شنبه، 1 اردیبهشت 1403
صفحه اصلی » مقالات عمومی » فلسفه یا منطق تکنیکال از نگاه مهندس محمد صادقی
0
3880
  • 0

فلسفه یا منطق تکنیکال از نگاه مهندس محمد صادقی

چارتیست ها برای تحلیل گذشته قیمت اصولی دارند که با هم مرور اجمالی بر آنها خواهیم داشت  .1.همه چیز در قیمت لحاظ شده است که شاید بتوان ادعا کرد پایه و اساس شکل گیری تحلیل تکنیکال است .بدین ترتیب چارتیست ها باور دارند همه عواملی که بتواند در قیمت تاثیر بگذارد اعم از اخبار سیاسی یا تغییرات فاندامنتالی و یا سایر فاکتور ها خود را در قیمت نشان می دهد  و یک تریدر تکنیکالی با داده خام که همان قیمت است سر وکار دارد و احتیاج به بررسی بقیه موارد ندارد (که نگارنده با این نظر موافق نبوده اما به هر حال اولین منطق تحلیل تکنیکال این اصل می باشد )
2. قیمت ها در روندهایی در حرکتند . این اصل دومین و شاید مهمترین اصل در تحلیل تکنیکال به شمار میآید . همانند اینرسی در مباحث فیزیکی . مادامی که به قیمت انرژی به اندازه کافی وارد نشده باشد قیمت تمایلی به حرکت ندارد و در صورت فراهم شدن انرژی کافی قیمت شروع به حرکت میکند .ولی تا کجا؟ قیمت تازمانی که انرژی بزرگتری برای حرکت در خلاف جهت به آن وارد نشود به حرکت در مسیر خود ادامه می دهد  . در حقیقت طبق این اصل ما سطوحی را روی چارت مشخص میکنیم و با استناد به این اصل پس از وارد شدن انرژِی انتظار داریم قیمت تا سطح بعدی حرکت کند . این انرژِی می تواند ناشی از عرضه یا تقاضا باشد  . در مواجهه با سطح مورد نظر اگر قیمت موفق به شکست سطح شود تا سطح بعدی و اگرموفق به شکست سطح نشود تا سطح قبل از خود حرکت خواهد کرد  .پایه و اساس حدودا 80 درصد تحلیل تکنیکال همین موضوع است .
3.تاریخ تکرار می شود : به این معنی که انسانها در شرایط برابر رفتار های مشابهی از خود نشان می دهند  . همانگونه که میدانیم تحلیل تکنیکال برگرفته از آمار روی گذشته قیمت شکل میگیرد . افراد یا ماشینهایی که بتوانند روی تعداد کافی از چارت ها در گذشته مطالعه داشته باشند و نتایج حاصله را ببینند میتوانند با درصد تقریب مناسبی این رفتار را بصورت الگو درآورده تا در زمان حال هم بتوانیم در همین الگو ها برای تعییین هدف قیمت حدس هایی بزنیم . این موضوع از نظر نگارنده حدود بیست درصد از تحلیل تکنیکال را شامل می شود  . 
مجموعه عواملی که در بالا ذکر شد می تواند به ما ایده هایی در جهت رفتار آینده قیمت بدهد .
(نگارنده : محمد صادقی )
دسته بندی: مقالات عمومی
کانال تلگرام بورس گردان

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید